Kolejna odsłona akcji "Weź paragon". Będą kontrole.

W czasie ferii zimowych kontrolerzy skarbowi będą sprawdzać prawidłowe ewidencjonowanie sprzedaży na kasach fiskalnych w miejscowościach turystycznych i przypominać o obowiązku wydawania paragonów przy każdej transakcji.

Jednym z celów akcji, jest informowanie podatników o korzyściach płynących z posiadania paragonu. Dlaczego konsumenci powinni brać paragon? Wydanie paragonu w sklepie, barze czy restauracji ma duże znaczenie nie tylko dla kupującego, ale również dla wszystkich podatników. Otrzymanie paragonu to prawo konsumenta i podatnika. Paragon jest potwierdzeniem, że kwota podatku trafiła do budżetu państwa, czyli do naszej wspólnej kasy, a nie do kieszeni nieuczciwego przedsiębiorcy. Ponadto sprzedawcy, którzy uczciwie rejestrują sprzedaż na kasach fiskalnych, przestrzegają zasad uczciwej konkurencji.
Biorąc paragon: ułatwiamy sobie złożenie reklamacji, mamy możliwość porównania cen, wspieramy uczciwą konkurencję, mamy pewność, że nie zostaliśmy oszukani, zmniejszamy szarą strefę i dokładamy starań, żeby zapłacony przez nas w cenie podatek trafił do budżetu państwa.

Zmierzamy do takiego stanu, w którym przedsiębiorcy nie będą uchylali się od obowiązku rejestrowania sprzedaży na kasie fiskalnej, a otrzymanie paragonu za zakupiony towar będzie powszechne. Znaczącą rolę do odegrania w tym procesie mają klienci, do których kierujemy materiały informacyjne. Zależy nam na wzmocnieniu świadomości społecznej i wiedzy o tym, że paragon to z jednej strony dowód potrzebny przy reklamacji, a z drugiej potwierdzenie uczciwego rozliczania się z naszym wspólnym budżetem. Paragon jest także dowodem na tworzenie uczciwej konkurencji. To jeden z wielu sposobów na wsparcie uczciwych przedsiębiorców, którzy sami nie poradzą sobie w walce z szarą strefą - mówi wiceminister finansów, Generalny Inspektor Kontroli Skarbowej Andrzej Parafianowicz.

Zatem: